Werkwijze
Hulpverlening
De hulpverlening vindt plaats door middel van gesprekken. We maken gebruik van diverse hulp methoden, wat past bij de hulpvraag die gesteld wordt.
Wat u kunt verwachten is dat er samen met u als hulpvrager gekeken wordt waarvoor u precies hulp wilt ontvangen. Voor ons is het belangrijk dat u uw eigen klacht herkent en niet dat deze door ons wordt opgelegd. Dat houdt in dat u actief aan de slag gaat om samen op zoek te gaan naar een verandering in uw leefsituatie die het beste bij u past.
Hulp vragen en ontvangen kan helpen om de balans in het leven terug te vinden. We gaan samen op zoek naar de oplossing binnen de grenzen van uw mogelijkheden.
Indien gewenst kunt u eerst een afspraak maken voor een oriënterend gesprek. Dit gesprek duurt maximaal een half uur en is kosteloos. Dit gesprek kan ook telefonisch plaatsvinden.
In het intakegesprek proberen we een inschatting te maken van het aantal gesprekken dat u nodig heeft. Zo weet u waar u aan toe bent en is er een goede tijdsbewaking. We gebruiken de tijd graag zo effectief mogelijk. Daarom worden er wel eens opdrachten meegegeven die thuis uitgevoerd kunnen worden.
Identiteit
Wij zijn er voor iedereen, ongeacht levensovertuiging of culturele achtergrond.
Wij zijn hulpverleners met een christelijke identiteit.
Christelijke overtuigingen en – belevingen van onze cliënten kunnen evenals overige zingevingsvragen betrokken worden bij de hulpverlening.
Aanvullende informatie
1. De praktijk is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 55863159
2. De volgende documenten waar wij mee werken zijn in te zien in onze praktijk:
– de meldcode voor huiselijk geweld en kindermishandeling.
– het klachtenreglement
– de algemene voorwaarden
– privacy verklaring
– folder van de Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg (SCAG)
Neem contact op:
Heeft u interesse of wilt u meer weten over Praktijk Hagedoorn? Dan zij wij bereikbaar via email/telefoon of vul het contact formulier in.
Ga naar contact